استعلام از ثبت توسط دفتر خانه به لحاظ در توقیف (مشمول بند «ز») نبودن ملک و نیز حصول اطمینان از ممنوع المعامله نبودن مالک و وکلاء احتمالی لازم می باشد بدیهی است اقدامات مربوطه به این استعلامات رأسا ًباید توسط دفتر اسناد رسمی یا خریدار انجام پذیرفته .
اگر در شرف معامله ملک هستید حتما صفحه ” در هنگام معامله ملک چه نکاتی را باید توجه کنیم ” را مطالعه نمایید و تمامی موارد ذکر شده را بررسی نماید . امید است که بهترین ها برای شما همراهان گرامی اتفاق بی افتد
کامران کراماتیان مشاور شما در امور ملکی منطقه یک تهران
در حال حاضر به جز شهرداری تمامی استعلامات بصورت یکپارچه و الکترویک توسط دفترخانه اخد میگردد هر چند در شهرهایی استعلام شهرداری هم الکترونیک گردیده است
قنبرزاده
مهر ۲۷, ۱۴۰۰ در ۰۹:۰۹در خصوص تنظیم سند ملک (خرید و فروش) که در دو شهرستان متفاوت ولی در یک استان هستند می شود در یک دفتر خانه تنظیم کرد
کامران کراماتیان
آبان ۴, ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۵سلام وقت شما بخیر – امکان پذیر هستش – اما مراحل دریافت مفاصا حساب شهرداری و دارایی هر شهر با شهر دیگر متفاوت هست اما ثبت یکپارچه کار را انجام میدهد .