بایگانی‌ها

پروژه چهار باغ قیطریه گروه لوتوس


سلام امروز میخوام یکی از مگا پروزه های در حال احداث توسط یکی از برند ترین سازنده های منطقه خدمتتون معرفی کنم

زمان تخمین زده شده مطالعه: 7 دقیقه

مختصری راجب به تیم سازنده این پروژه :

گروه فنی مهندسی لوتوس
گروه فنی مهندسی لوتوس در سال 1382 آغاز بکار کرد. اسکوپ کاری این گروه بر استراتژی متمرکز بر روی ساخت ساختمانهای مسکونی در منطقه یک بود.

گروه فنی مهندسی لوتوس در دوره اول فعالیت خود ساختمانهایی به سبک کلاسیک می‌ساخت. معمار ثابت گروه فنی اقتصادی لوتوس هم علی موسی پناه بود که شاخصه کاهارهایش جزئیات زیاد و پیچ و تاب زیاد در نما است. در آن دوره گروه فنی مهندسی لوتوس تعدادی پروژه مسکونی با همان سبک به بازار ارائه داد. همانطور که اشاره شد، عمده ساختمانهای لوتوس در مناطق فرشته، زعفرانیه و محمودیه ساخته شدند.

گروه فنی مهندسی لوتوس

در یک دوره (حدود سالهای 1390 تا 1393) شرکت معماری لوتوس برای بازبینی استراتژی و تعریف مجدد جایگاه خود در میان بهترین سازندگان منطقه یک اقدام نمود.

یکی از اقدامات و رویکردهای مثبت گروه فنی اقتصادی لوتوس با مدیریت رضا دژآگاه،استفاده از مشاوران متخصص و توانمند در حوزه های گوناگون و حتی حوزه های فراتر از صنعت ساختمان بود. شاید دیسیپلینهای حاکم بر فضای فعلی این گروه را در میان شرکتهای نفت و پتروشیمی بتوان یافت.

برای تعیین جایگاه ، مشاوران برندینگ شرکت ساختمانی لوتوس اقدام به تحقیق در بازار کردند. سوالهای استراتژیک لوتوس در آن سالها این بود:

5 نفر اول حوزه ساخت و ساز (سازنده های برتر تهران) چه کسانی هستند. این تحقیقات در منطقه یک انجام شد و سازنده های زیر به عنوان کاندید پس از تحقیقات گسترده معرفی شدند:

برادران صحیح النسب، گروه توسعه مهندسی بام (دکتر کاووسی)، گروه دیپلمات(اسدی)، و پس از آنها تعدادی سازنده بصورت پراکندگی در انتخاب توسط مصاحبه شوندگان:

لوتوس،جهانیان، رفتاری، پژمان جوزی، بنی اسدی، پس از انجام این تحقیقات با تمرکز بر جامعه مخاطبان مشاورین املاک در انجام تحقیقات برنامه ریزی برای پوست اندازی و تعریف رویکردهای جدید گروه لوتوس ایجاد شد:

قرار گرفتن گروه فنی-اقتصادی لوتوس در میان پنج نام اول سازندگان منتخب ساختمان در منطقه یک.

تغییر نگرش و رویکرد لوتوس با گامهای اجرایی زیر انجام شد:

  • استفاده از مشاوران تخصصی گروه فنی مهندسی لوتوس در حوزه های مختلف:رویکردهای معماری، شورای معماری، استراتژیهای سازمانی، رویداد سازی، برندینگ و بازاریابی، مدیریت مشتریان، دریافت بازخورد از مشتریان قبلی و مواردی از این قبیل.
  • تغییر در سبک معماری پروژه ها : شروع این تغییر از پروژه کورش آغاز شد. در آن زمان سازه پروژه کورش ولنجک لوتوس اجرا شده بود . این سازه بر اساس طراحی علی موسی پناه شکل گرفته بود و در این تغییر نگرش سازمانی پروژه متوقف و بازنگری شد. گروه ایوان با مدیریت رضا حبیبی با رویکردی مدرن، پروژه کورش را طراحی مجدد کردند. بدیهیست معماری جدید با شهامت جسارت از سبک کلاسیک به مدرن تغییر یافت.
  • استفاده از معماران جوان و خلاق در پروژه های بعدی: رضا حبیبی(گروه ایوان)، محمد مجیدی(طراحی پروژه آرتیمان)، مهران حق بین و سایر معماران جوان.
  • سیستم سازی از دفتر مرکزی لوتوس آغاز شد. دفتر فعلی گروه فنی-اقتصادی لوتوس یکی از ساختمانهایی است که در دوره اول توسط خود شرکت ساخته شده بود.
  • امکان سنجی و برنامه ریزی خیلی دقیق برای اجرای پروژه های جدید. در این امکان سنجی تاثیر ساختمان های جدید لوتوس بر منطقه بررسی میشد، زمان ساخت بر مبنای مدلهای ریاضی محاسبه میشد و برنامه هایی مانند تعداد و متراژ واحدها، مدل فروش، الگوی تخصیص منابع و سایر فاکتورها قبل از شروع پروژه مشخص میشد.
  • ارائه و معرفی پروژه با سبکهایی متفاوت آغاز شد: کاتالوگ های ساختمان موضوعی مهم در ارائه بودند. در طول ساخت پروژه گروه لوتوس چندین ارائه مختلف در قالب کاتالوگ ارائه میداد و با کنار هم گذاشتن این کاتالوگها، سیر تکامل و بهبود کمی و کیفی آنها در حین ساخت پروژه کاملا مشهود است.
  • ارائه پروژه توسط تکنیکهای AR و VR یا همان تکنیکهای واقعیت مجازی.
  • آموزش تشریفات، مدل برخورد با مشتریان و نوسازی و آموزش مجدد سیستم فروش.
  • توجه ویژه به سفیران سازنده(مشاورین املاک) و کار کردن با مشاورین املاک مطمئن و توانمند.

*برخورد مدیریت لوتوس با همه ذینفعان و مشتریان: رضا دژآگاه به اعتماد و اطمینان عمل به تعهدات مشهور است و مشتریان با اعتماد و اطمینان از او خرید میکنند.

  • گروه فنی-اقتصادی لوتوس نسل جدید ساختمانهای فاخر به سبک مدرن را به مشتریان و بازار ارائه کرد: ساختمانهایی مثل پروژه کورش ولنجک، پروژه آرتیمان زعفرانیه و پروژه باغ ایرانی فرشته.
  • پروژه باغ ایرانی نقطه عطفی برای رزومه کاری لوتوس به شمار می آید. این پروژه از لحاظ مقیاس و کیفیت متفاوت با سایر پروژه های خیابان فرشته است. چنین پروژه ای قابلیت تبدیل شدن به سکوی پرتاب یک دولپر را دارد. این پروژه همچنین میتواند اعتبار خوب یک سازنده را (در صورت عملکرد ضعیف) از بین ببرد.

معمار این پروژه مدرن فرزاد دلیری است و یک معمار داخلی استرالیایی تبار از ابتدا معماری داخلی آنرا هندلینگ میکند. طرحها در شرکت لوتوس از زمان ارائه اولیه تا پایان سیر تکامل و تغییر در جهت بهبود دارند و گروه فنی –مهندسی لوتوس توازن مناسبی بین دولپ و تکامل طرح و تععین سطح خواسته ها از معمار دارد.

فروش پروژه های لوتوس به علت اعتبار آنها به راحتی اتفاق می افتد. پروژه های حتی روی خاک (قبل از شروع عملیات اجرایی) متقاضی برای خرید دارند.

  • استفاده از مشاوره معماری اساتید آکادمیک و تئورسینهای معماری در شرکت لوتوس اتفاق افتاده است. جامعه تخصصی معمولا برای مشاوه و هدایت جریانهای معماری در کمتر شرکتی راه میابند.

پروژو چهار باغ قیطریه :

مساحت زمین : 12.743 متر مربع

مساحت مشاعات : 95.774 متر مربع 

مساحت مفید : 58.836 متر مربع 

تعداد واحد مسکونی : 276 واحد 

چهار برج 22 طبقه در کنار هم با مشاعات مشترک و جداگانه

گروه سازنده تیم مهندسی لوتوس

مالک زمین : تیم مهندسی لوتوس

آدرس پروژه : قیطریه خیابان سهیل

دسترسی فوق العاده به مترو قیطریه – اتوبان صدر و مدرس

پیش فروش واحد ها 140 الی 270 متری

تحویل سال 1404

شروع پروژه دی ماه 1399

جهت کسب اطلاع بیشتر و بازدید پروژه با من در تماس باشید

کامران کراماتیان

09122719074

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه